ترک زبانان ایران زمین


بیش از 35 درصد جمعیت ایران رو ترک هایی تشکیل میدن که اصالت ترکی دارند و به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می کنن مانند استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل و زنجان حتی قسمتهایی از همدان و قزوین. حتی خود شهر تهران بعد از استانبول دومین شهر پرجمعیت ترک نشین می باشد.

علاوه بر مردمانی که به زبان ترکی آذربایجانی تکلم دارندقسمتی از جمعیت ایران  رو نژاد ترکی ترکمنی و ترکی قشقایی و ترکی خراسانی تشکیل می دهند که آنها نیز به زبان های محلی و ترکی خود صحبت می کنند.

حدود 23500000 به زبان ترکی آذربایجانی

حدود 1500000 ترکی قشقایی

حدود 400000 ترکی خراسانی

و حدود 2000000 ترکی ترکمنی

باتوجه به اینکه اهالی محترم روستای فهنه اکثرا ترک زبان هستند براین شدم تا این آمار جزیی را در وبلاگ درج نمایم .

نظرات 3 + ارسال نظر
محمدی دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:26 ق.ظ

جناب آقای سرور احمدی سلام : خوشحالم از اینکه بابت برخی نظرات دلسرد نشدی و دوباره برگشتی . از انتخابت سپاسگزارم . به امید مطالب بسیار خوب و آگاهی دهنده ات.

با سلام خدمت جناب محمدی عزیز
و تشکر بابت نظرات.

باقری ها سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:51 ب.ظ

سلام. آقا ما نخوایم روستا مون وب لاگ داشته باشه کیو باید ببینیم؟!!
ابروی روستا و اهالیش و بردی!!
جمعی از جوانان فهنه

باسلام
بی آبرویی به نخواستن و ندانستنه ، نه اینکه خواست به شناخته شدن و تلاش برای آن
شما یکی یا جمعی از جوانان !! بهتر است بجای انتقاد از بستر فعلی دنبال گسترش این زمینه یا به زبان ساده وبلاگ روستا باشید .
بنظر من اگر ادعاء اطلاعات یا اصلا چیزی برای گفتن داری بهتره برای وبلاگ و بازدید کننده های وبلاگ فهنه ارسال کنی تا چهره روستای شما رو بهتر از این نمایان کند در غیر اینصورت بهتر است از گنده گویی دست بکشی .
با تشکر .

عزیزی جمعه 1 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:59 ب.ظ

با سلام خدمت امیدجان عید نوروز را به شما و خانواده ی گرامیتان تبریک عرض می کنم تلاش شما را برای معرفی پانا به جهانیان تحسین می کنم من هم تمام تلاشم برای گسترش این وبلاگ می کنم به امید همدلی بیشتر.

باعرض سلام و احترام
من هم متقابلا این عید و سال جدید را به شما و خانواده محترمتان تبریک و تهنیت عرض میکنم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد